طراحی لوگو در کسب و کار

یکی از جنبه های مهم در هر کسب و کاری اختصاص یک لوگو است.
وجود لوگو برای یک کار به معنی داشتن یک نماینده گرافیکی شرکت مورد نظر است.
لوگو می تواند یک نام تجاری را به یک برند تبدیل کند.
و میتواند به تنهایی نماینده کسب و کار در بازار هدف شوداز این جهت کیفیت طراحی لوگو بسیار اهمیت دارد.
لوگویی که خوب طراحی شود خود یک تکنیک بازاریابی هرکاری است.

هدف از طراحی لوگو برای کسب و کار

آرم یک شرکت یا هر کسب و کار دیگری به عنوان “نشان آن کسب و کار در نظر گرفته می شود.هر لوگو به صورت منحصر به فرد برای هر شرکت ختصاص می یابد.
لوگو با کمک رنگ و فونت اطلاعات لازم و مهم در مورد یک شرکت را نشان می دهد که مشتریان را در شناسایی شرکت از طریق نام تجاری آن کمک میکند.
لوگو یک روش معرفی شرکت در تبلیغات و بازاریابی است.

اصول طراحی صحیح

نشان یک کسب و کار باید برای مشتریان خود منحصر به فرد و قابل فهم باشد.
هر چند رنگ های بسیار زیادی برای طراحی و تایپو گرافی لوگو را میتوان انتخاب کرد،
ولی در کل یک لوگو باید مختصر اطلااتی درباره شرکت ارائه دهد یا بطوری طراحی شود که در خصوص آن حرفه معنای خاصی داشته باشد.
به طور مثال، یک شرکت پیشرفته فن آوری، علاقه مند به داشتن لوگو های زاویه ای به جهت انتقال سرعت را دارند،این در حالی است که شرکت هایی خدماتی هستند و خدماتی را ارئه می دهند بیشتر به سمت داشتن نشان های گرد به جهت ارائه خدمات و اعتماد به مشتریان سوق پیدا می کنند.

اشتباهات رایج در طراحی نشان تجاری

اغلب افرادی کسب و کارهای کوچکی دارند یا تازه شروع به کار کرده اند معمولا لوگو  را با سرعت بالا و کیفیت کم طراحی میکنند،
و به برخی فاکتورهای مهم مانند اندازه ، موقعیت و محیط آن به طور کافی توجه نمی کنند.