طراحی اتوماسیون اداری

امروزه مدیریت جریان های كاری و مكاتبات با استفاده از اتوماسیون اداری در سازمان ها و شرکت ها، به دلیل حجم بالای کاری  به یک ضرروت بدل شده است و استفاده از رو شهای سنتی و انسان محور به دلیل اتلاف زمان و سرمایه های ‎ انسانی و مالی قابل قبول نمی باشد.

اتوماسیون اداری چیست ؟

خودکارسازی اداری (اتوماسیون اداری) مجموعه‌ای از روش‌های کاری و نرم‌افزار و سخت‌افزار رایانه است که برای ذخیره و بازیابی و مبادله اسناد و اطلاعات اداری به کار می‌رود.

در اتوماسیون اداری، کار به دقت بررسی می شود و کارهای تکراری و یا کارهایی که توسط هوش مصنوعی و یا تجاری، قابل انجام است شناسایی شده و به صورت هوشمند و خودکار براساس پیش فرض های قبلی برنامه ریزی و انجام می شوند. سایر کارها که نیاز به عملکرد انسانی دارد براساس پیش فرض های تعریف شده به صورت اتوماتیک به افراد مربوطه ارجاع داده خواهند شد.

مزایای اتوماسیون اداری

مزایای یک اتوماسیون اداری زمانی خود را بهتر نشان می دهد که کسب کار شما بزرگ و غیر متمرکز باشد. امور اداری بین شعب و مراکز توسط یک سیستم مجتمع کارآمد بسیار ساده و روان انجام می شود.

ترکیب شدن اتوماسیون های اداری و پورتال های سازمانی محدودیت مکان و زمان را در کسب و کار شما از بین می برد و باعث می شود در هرکجا و هر زمان به تمامی اطلاعات مورد نیازتان دسترسی داشته باشید و کسب و کار خود را از راه دور مدیریت کنید.

برخی بخش‌های رایج سیستم‌های اتوماسیون اداری عبارتند از:

درگاه سازمانی
کارتابل پرسنل
تقویم و برنامه‌ریزی روزانه
سیستم روابط عمومی
بایگانی و آرشیو اسناد
موتور جستجوی اسناد تحت وب
مدیریت فرآیندهای کسب و کار
موتور و طراح گردش کار
مدیریت صورت جلسات
مدیریت دبیرخانه
ارجاع الکترونیکی
کتابخانه الکترونیک
سیستم کنترل رفت و آمد اشخاص
پردازش تصویر – تشخیص حرکت توسط دوربین مدار بسته
تلفن و اطلاع رسانی گویا
داشبوردهای دیجیتال مدیریت استراتژیک سازمان
مدیریت ارسال و دریافت پیام کوتاه و چند رسانه ای
مدیریت ارسال و دریافت فکس و ایمیل
دفترچه یادداشت روزانه
گفتگو و تبادل پیغام
مدیریت زمان‌بندی گزارش‌ها
مدیریت و امنیت ۶ لایه
گزارش ساز پویا
تحلیل داده‌ها در کسب و کار هوشمند
فرم ساز پویا
دسترسی از راه دور به سیستم – تحت وب